четвер, 26 січня 2017 р.

Ілюстрації "мами" Мумі-троля до книжки відомого англійського математика



Доброго ранку, друзі!
Звісно, я могла б привітати вас із п’ятницею та тим, що попереду – вихідні дні. Але раптом хтось так втомися за робочий тиждень, що побачить у цьому натяк? Мовляв. Я звинувачую когось у ледарстві та небажанні працювати. Але я офіційно заявляю: нічого такого і на думку не спадало. Я добре знаю, що всі ви – чудові та сумлінні працівники, які любите свою роботу. 

А що привітати сьогодні хоч із чимось ну дуже тягне, то от: я урочисто вітаю вас  із 185-річчям від дня народження англійського математика. Викладача в Оксфорді Чарльза Латуіджа Доджсона (Charles Lutwidge Dodgson)! Як на мене, чудовий привід для свята. 


А якщо ви іншої думки, то дозвольте нагадати, що ви всі у дитинстві читали книгу його авторства чи хоч бачили одну з її екранізацій. І в тій книзі, на перший погляд. Йшлося аж ніяк не про арифметику чи логіку. Ну, гаразд, невже день народження Льюїса Керолла (Carroll, Lewis) – «батька» «Аліси в Дивокраї», «Аліси у Задзеркаллі», «Полювання на Снарка» та «Сільвії і Бруно» теж не викличе у вас ентузіазму?

От у мене викликало, і не лише через ностальгування за першим знайомством із його божевільним, яскравим, інколи страшним і водночас дуже добрим світом. А ще й тому. що для багатьох талановитих ілюстраторів саме існування «Аліси в Дивокраї» стало своєрідним викликом. Дуже різні і за світоглядом, і за манерою малювання митці не можуть пройти повз. Тому у світі існує безліч інтерпретацій малюнків до цього твору – від класичних, створених ще у ХІХ сторіччі до стімпанківських. А вже між цими полюсами кожен може знайти щось цікаве на свій смак.

Скажімо, мене дуже приваблюють малюнки до цього твору Туве Янсон – чудової фінської письменниці та художниці, найбільш відомої тим, що вона подарувала світу образи мешканців Мумі-долу та розповіла про їхні неймовірні пригоди.

Але про мумі-тролей ми побалакаємо іншим разом. А зараз «посмакуємо» її малюнки, які, як на мне, чудово передають атмосферу казкового сну.
До речі, завтра, для певного контрасту, на нас чекатимуть ілюстрації до цього твору, виконані в геть іншому стилістичному рішенні.
Гарного дня, друзі!


Немає коментарів:

Дописати коментар