Дехто з поціновувачів мистецтва ХХ століття докоряє Dianne Dengel за деяку глянсуватість і наївність її робіт – за так звану «листівочність».
Я б теж поостеріглася зараховувати картини американської художниці до шедеврів,
що будуть відомі крізь віки.
Але й ставитися до її картин зневажливо теж не бачу жодної підстави: писати
щасливих людей так, щоб глядачі посміхалися і раділи щастю намальованих персонажів
– це дар. Дар,яким Dianne Dengel була щедро наділена від природи і який розвинула багатьма
роками вправляння і прагнення до вдосконалення.
Цілком можна сказати, що художниця з тих, хто бере лимон, щедро підсунутий
долею, і робить із нього смачний лимонад. Саме з оптимізму й віри в себе виникла
творча манера мисткині.
Вона народилася в 1939 році в Рочестері, Нью-Йорк у дуже бідній родині. З
дитинства прагнула малювати, але на перешкоді ставав брак коштів, яких не
вистачало не лише на уроки образотворчого мистецтва, але й на приладдя для
малювання.
Уже підлітком, ціною багатьох зусиль, вона змогла накопичити гроші й
здійснити мрію: купити кілька тюбиків фарби. На пензлі при цьому коштів не залишилось.
Дівчина спробувала відшукати вихід, малюючи згорнутим у трубочку аркушем паперу
чи пальцями. І в дорослому віці, уже ставши відомою, вона зберегла цю манеру
малювання.
До того ж, крім образотворчого мистецтва, вона успішно займається скульптурою
і створює неймовірні ганчір’яні ляльки, котрі цінуються багатьма
колекціонерами.
Та найбільше глядачам до вподоби її зображення літніх чоловіків і жінок.
Попри похилий вік й матеріальну скруту, – теми, які знову й знову виникають у
творчості майстрині, їхні очі сяють любов’ю – і до партнера, і до всього світу.
І якщо аби зобразити тих, хто не втратив за довге життя здатність любити й
радіти, треба малювати «наївні» картини, то чи так страшна та «листівочність»?
Немає коментарів:
Дописати коментар