пʼятниця, 17 листопада 2017 р.

Тіні ножів - незвичайне мистецтво від китайського митця Li Hongbo


«Тінь ножів» (Shadow of Knives) – цілком незла назва для фентезі, трилеру чи детективу. Врешті, такий твір міг би бути не просто непоганим, але й цікавим, бо я вже давно не суджу про потенційні можливості книги за назвою.

А от чи привабила б мене художня виставка із такою назвою, питання швидше риторичне. По-перше, я знаю, що зброя буває неймовірно гарною. Але завжди вважала, що навіть найпривабливіші знаряддя захисту й нападу – то не моє. По-друге, ця виставка походила в Гонконзі в музеї «Contemporary by Angela Li», так що помилуватися нею, за бажання, я можу лише завдяки всесвітньому павутинню.

Так і трапилось, врешті. Мене привабило ім’я митця з Пекіну Li Hongbo. Хотіла поділитися з вами, друзі, зображенням його дуже цікавих рухомих скульптур із паперу. А в результаті вирішила трохи відкласти цей задум і більше дізнатися про ще одну грань його творчості. Так, саме про ножі.

Суть проекту в тому, що митець філігранно вирізав на широких лезах китайських різаків фігури людей. тварин і потойбічних істот – тих же скелетів. При цьому, для більшого ефекту, зробив так, аби фігури «піднялися» над сталевою поверхнею, залишивши на ній відбитки-негативи.

Я б перебільшила б, якби назвала цю виставку життєрадісною. Хіба що якщо відвідувач має гумор, властивий для представників родини Адамс із відомого серіалу.

Але заворожують і бездоганна техніка майстра – справа у цьому випадку справді йде про міліметри, неточний порух – і вся композиція. Інколи багатофігурна, зіпсована. Й нетривіальна уява автора, хоча це видно і в інших його проектах. І те, що, по суті, мова йде не тільки і не стільки про зброю у звичному сенсі.

Тобто різаки такої форми вражають своєю масивністю, та, насправді. це – вірні помічники кухаря. На кухні їх використовують буквально для всього: однаково успішно ними ріжуть тугі жили в м’ясі й тонесенько шинкують часник чи цибулю.
Такий універсальний ніж для мешканців Китаю цілком може асоціюватися з приготуванням вечері, бажано сімейної, коли разом збирається уся велика родина й без поспіху годинами їсть і розмовляє.

І тут якраз можна вести мову про відбиття-тінь такої сімейної ідилії. Li Hongbo прагне нагадати, що серед багатьох інших рис китайці відомі у світі тим, що «їдять майже все, що рухається».
Тож в описах виставки наводиться попередження: «Зрештою людство знищить само себе через власну ненажерливість і жорстокого ставлення до тварин».

Та навіть якщо не знати про попередження, ця, незвичайна, грань сучасного мистецтв заслуговує на увагу.
Тож цікавого вам перегляду робіт майстра і гарного дня!




Немає коментарів:

Дописати коментар