«Тінь ножів» (Shadow of Knives) – цілком незла назва для фентезі, трилеру чи
детективу. Врешті, такий твір міг би бути не просто непоганим, але й цікавим,
бо я вже давно не суджу про потенційні можливості книги за назвою.
А от чи привабила б мене художня
виставка із такою назвою, питання швидше риторичне. По-перше, я знаю, що зброя
буває неймовірно гарною. Але завжди вважала, що навіть найпривабливіші знаряддя
захисту й нападу – то не моє. По-друге, ця виставка походила в Гонконзі в музеї
«Contemporary by Angela Li», так що
помилуватися нею, за бажання, я можу лише завдяки всесвітньому павутинню.
Так і
трапилось, врешті. Мене привабило ім’я митця з Пекіну Li Hongbo. Хотіла поділитися з вами, друзі, зображенням його дуже цікавих рухомих
скульптур із паперу. А в результаті вирішила трохи відкласти цей задум і більше
дізнатися про ще одну грань його творчості. Так, саме про ножі.
Суть проекту в тому, що митець
філігранно вирізав на широких лезах китайських різаків фігури людей. тварин і
потойбічних істот – тих же скелетів. При цьому, для більшого ефекту, зробив
так, аби фігури «піднялися» над сталевою поверхнею, залишивши на ній відбитки-негативи.
Я б перебільшила б, якби назвала цю
виставку життєрадісною. Хіба що якщо відвідувач має гумор, властивий для
представників родини Адамс із відомого серіалу.
Але заворожують і бездоганна техніка
майстра – справа у цьому випадку справді йде про міліметри, неточний порух – і
вся композиція. Інколи багатофігурна, зіпсована. Й нетривіальна уява автора,
хоча це видно і в інших його проектах. І те, що, по суті, мова йде не тільки і
не стільки про зброю у звичному сенсі.
Тобто різаки такої форми вражають своєю
масивністю, та, насправді. це – вірні помічники кухаря. На кухні їх
використовують буквально для всього: однаково успішно ними ріжуть тугі жили в
м’ясі й тонесенько шинкують часник чи цибулю.
Такий універсальний ніж для мешканців
Китаю цілком може асоціюватися з приготуванням вечері, бажано сімейної, коли
разом збирається уся велика родина й без поспіху годинами їсть і розмовляє.
І тут якраз можна вести мову про
відбиття-тінь такої сімейної ідилії. Li Hongbo прагне нагадати, що серед
багатьох інших рис китайці відомі у світі тим, що «їдять майже все, що
рухається».
Тож в описах виставки наводиться
попередження: «Зрештою людство знищить само себе через власну ненажерливість і
жорстокого ставлення до тварин».
Та навіть якщо не знати про
попередження, ця, незвичайна, грань сучасного мистецтв заслуговує на увагу.
Тож цікавого вам перегляду робіт майстра
і гарного дня!
Немає коментарів:
Дописати коментар