Нещодавно натрапила на інтернет-суперечку, де один з
учасників запевняв, що з першого погляду бачить, чи сучасник писав картину чи
художник ХХ століття, навіть, якщо йдеться по реалістичний пейзаж чи натюрморт.
І що може за картиною легко визначити стать митця чи мисткині.
Не певна, наскільки чесно було з боку інших
учасників чату принести зо два десятки репродукцій картин виключно на квіткову
тему й попросити визначити час написання хоч приблизно. У результаті були й
правильні відповіді, й помилки. Так, картину з бузком у вазі той
учасник-експерт відніс до другої половини ХХ століття.
Насправді ж. її авторка – австрійська художниця Marie
Egner (1850-1940). І вона – неймовірно крута, з моєї точки зору. Не лише тим,
що серед її творчого спадку багато чудових натюрмортів і пейзажів. Вона,
справді. писала квіти з любов’ю до найменших дрібниць, багато аги приділяла
відтінкам і пелюсткам, кожному мазку пензлика і водночас є в неї імпресіоністичні
пейзажі, де темп ліній підпорядковується, насамперед, настрою й відчуттям.
Не менш мені імпонує те, що на початку 20 століття
вона заснувала школу для жінок-художниць. На жаль, у 1910 році через слабке здоров’я
вона змушена була залишити цей проект. Однак після Першої світової війни вона увійшла
до Асоціації австрійських жінок-художниць, а в 1926 р. ця група влаштувала масштабну
ретроспективну виставку своїх робіт.
Загалом, Marie Egner і сама чимало виставлялась
і не лише в Австрії, і прагнула підтримати інших художниць. На жаль, хвороба
очей у 1930 році змусила її залишити суспільне життя.
А ще, вона залишила яскравий слід в історії
образотворчого мистецтва рідної країни. Її квіткові пейзажі та натюрморти з
квітам із задоволенням споглядають і наші сучасники.
Приємного знайомства з роботами Marie Egner і гарного
вам дня, друзі!
Немає коментарів:
Дописати коментар