Коли, як не взимку з її дещо одноманітною палітрою кольорів
і вмінням змусити самовпевнених людисьок рахуватись із її холодами, варто
поговорити про яскраву й крихку красу осені? Подух вітру – і сухе листя кружляє
в останньому танку.
І лише від нас залежить, що ми побачимо в тому листі під
ногами: дорогоцінність, якої от-от не стане, чи свідченням недбальства
двірників. Треба віддати належне багатьом творчим особистостям з усіх куточків
світу: вони надають перевагу першому варіанту. І тим самим відкривають для себе
можливість творити у дуже незвичайній і складній техніці.
Скажімо, художник з Індонезії Ghidaq al-Nizar рішуче відмовився від «звичайного» полотна на користь
осіннього листя, відбитків долонь чи стоп, тарілок тощо.
До речі, ви до цієї миті замислювались, як виглядає осінь
в Індонезії. Я, зізнаюся із деяким як не сором, так ніяковістю, сьогодні
зробила це вперше. Але так, осіннє листя з цього куточка світу нічим не
відрізняється від того, яке ви побачите восени у найближчому до вашого будинку
парку. Щиро сподіваюсь, що й те, «ваше», листя втрапить до добрих і творчих рук
художників. Бо краси не буває замало в будь-якій країні.
Але повернемося до розповіді про Ghidaq al-Nizar. Художник не лише обрав основою для своїх картин
матеріал із дуже примхливою структурою. Він ще й вирішив вдатися до експериментування
із фарбами. А швидше, спробувати, що буде, якщо відмовитись від традиційних фарб?
Замість них – скористатися улюбленим напоєм і довести
шанувальникам його творчості, що кава – таки справді найуніверсальніший напій у
світі, який варто обирати не лише за смакові якості.
Процес творчості у його випадку виглядає так: спершу
художник випиває ранковий кухоль кави. Потім дістає улюблені пензлики, вмочує
їх у залишки кавового розчину і наносить перший мазок на поверхні листка.
Якщо ви хоч раз пробували малювати рідкими фарбами на
шерхуватій поверхні,то вам не треба пояснювати, наскільки важливе значення має
кожен порух, а інколи – й кожен подих. А тут задача свідомо ускладнюється. Тим
більше, аби досягти особливої текстури намальованої землі й кори дерев,
художник використовує мелену каву й кофейну гущу.
Виходить несподівано, оригінально й привабливо. Про це
свідчить уже те, що у Ghidaq al-Nizar
стрімко збільшується кількість прихильників в інтернеті.
Сподіваюся, що й вам сподобаються його роботи. Приємного
перегляду, друзі!
Немає коментарів:
Дописати коментар