Кажуть що все нове – то добре забуте старе. Банальність,
звісно. І не завжди справедлива банальність, особливо якщо йдеться про
мистецьку техніку чи прийом.
Але інколи банальність здатна влучити в яблучко. Наприклад,
якщо мова йде про використання вогню замість пензля. У ті прадавні часи, коли
вогонь уже «служив» людям, але до побудови міст і тим більше до виникне власне
митців у сучасному значенні слова було ой як далеко, зображення у печерах наші
прапращури створювали саме вогнем і сажею.
Для цього доста було «окурити» димом стіну печери, аби
отримати закіптюжену поверхню використовували як фон, на якому видряпували
зображення.
У минулому столітті техніку фумажа (малювання вогнем) першим
використав художник-сюрреаліст Вольфганг
Паален. Особливої популярності ця техніка не здобула, але збереглася до наших
днів.
На сьогодні найвідомішим представником цього мистецького
напрямку є канадський художник Steven Spazuk. За його твердженням, у квітні 2001 року йому наснився знаменний сон: у сновидінні він
був у мистецькій галереї, де на нього велике враження справив чорно-білий
пейзаж. У сні митець добре знав, що картину створили за допомогою вогню і, дивлячись
на зображення, «зчитував» усі особливості техніки.
Прокинувшись, він розпочав мистецькі експерименти, які
захопили його. На сьогодні художник створив уже чимало різноманітних за
тематикою картин: пейзажі, портрети, зображення тварин.
Як щиро зізнається сам художник, не так легко, навіть
набувши досвіду, передбачити, чим завершить черговий «сеанс малювання», чи
вийде задумана картина і чи взагалі щось вийде. Бо вогонь, хай і керований,
стихія. Тож може бути як творчим початком, так і деструктивним.
Для роботи Steven Spazuk, крім запальнички, використовує пензлі
й пір’їни, аби із сажі «сформувати форму й світло». Інколи, для більшої
виразності картин, він домальовує поодинокі кольорові акценти акриловими
фарбами, але, здебільшого, його роботи виразні саме за рахунок монохромності.
Приємного перегляду робіт митця та гарного дня, друзі!
Немає коментарів:
Дописати коментар