Що треба знати й вміти, аби
стати однією з найпопулярніших ілюстратором дитячих книжок у своєму поколінні? Кожен,
хто поставить перед собою таку амбітну мету, муситиме сам знайти відповідь на
це запитання.
Я ж можу лише згадати про англійську
художницю-ілюстраторку Mabel Lucie Attwell (1879-1964), чиї роботи і зараз входять до «золотого фонду» малюнків для
дітей і про дітей в англомовному світі.
Мисткиня народилася шостою
дитиною в родині м’ясника, ця тиха соромлива дівчинка не любила гратися з
іншими дітьми. Більш за се мала Мейбл прагла сидіти поруч із кимось із сестер і
вигадувати наївні і світлі історії, де все було добре, а потім – ілюструвати їх.
Початок трохи нагадує дитячий
вікторіанський роман, чи не так? Далі мала
йти розповідь про те, що дівчинка більш за все малювати, але батьки були
не згодні. У романі – цілком можливо. Але насправді коштів родини цілком стало
на те, щоб віддати Mabel
Lucie Attwell не лише до пристойної приватної школи для
дівчаток, але й до художньої школи.
Так, вчителі відзначали художні
здібності дівчини, але от вона сама доста швидко зрозуміла, що не хоче
витрачати час на малювання класичних натюрмортів та натурщиків… і кинула школу.
Ну, не те, щоб рідні були в захоплені. Але таке рішення не значило, що вона
зовсім збирається закинути малювання.
Підлітком вона цілими днями просиджувала
замалюнками – пухкими й усміхненими малюками й дуже своєрідними й характерними
ілюстраціями до всім відомих дитячих казок. Тогочасні журнали із задоволенням друкували
роботи талановитої дівчини.
У результаті Mabel Lucie
Attwell у 16 років поступила до коледжу. до речі.
навчання вона оплачувала за власні, накопичені за допомогою малювання кошти. У
коледжі вона познайомилась із Гарольдом Ерншоу, стала його дружиною, а потім –
і мамою Пеггі, Пітера й Брайана.
Для багатьох жінок у ті часи
заміжжя і три дитини стали б непереможними обставинами і на малювання не залишилось
би ні сил, ні часу. а потім – і бажання. Однак мисткиня знову вчинили «по-своєму».
Її донька і два сини стали для неї моделями та надихнули її малювати ще більше.
Перша половина ХХ століття була
нелегкою для Великобританії. А для якої країни легкої, до речі? Відразу не
згадати. Тож світлі, з гумором, добротою, наївністю і впевненістю, що там, у намальованому
світі, все добре – саме такі малюнки ідеально підійшли не лише для дитячої
літератури.
За їхніми мотивами робили схеми
для вишивок (до речі. їх можна знайти і зараз), ними прикрашали скляний посуд, текстиль,
виготовляли порцелянові фігурки тощо. У творчості Mabel Lucie Attwell і зараз чимало шанувальників у різних країнах світу.
Сподіваюся, друзі, що й вам
сподобаються її роботи. Гарного дня й чудового настрою!
Немає коментарів:
Дописати коментар