Чи існує країна, митці якої не надихалися б на створення чудових робіт
такими чарівно-граційними, чудовими, милими, нахабними, самовпевненими… ой,
перепрошую, це вже з іншого посту. Одним словом, де те місце, де б не
надихалися б на творчість представниками численного й дуже різноманітного
котячого племені?
Навряд чи таке місце буде знайти надто просто. Не в наш вік розповсюдження
інтернету та глобалізації.
Але, звісно, митці попередніх епох теж не залишились осторонь від такої
важливої теми. Скажімо, у Китаї існував традиційний напрямок живопису гохуа,
призначений для зображення тварин і пейзажів, який має кардинальні відмінності
від технік «західного» живопису. І чимало робіт відомих майстрів, що працювали
у цій техніці, присвячені – ото диво! – котам.
Перш ніж мене почнуть виправляти знавці, чесно зізнаюсь: жодне моє
твердження не претендує на академізм. Це – по-перше.
По-друге, я в курсі, що стиль гохуа сформувався остаточно лише в 19
сторіччі, але зараз, за два століття потому, я вважаю, що його цілком можна
вважати традиційним. По-третє, так, прихильники цього стилю надавали перевагу
пейзажам, хоча й не забували про найрізноманітніших, здебільшого домашніх
тварин, а інколи вдавались до символічних і не дуже реалістичних зображень
звірів. Але хто зможе заперечити, що коти були серед улюблених тем?
Й однаково зараз мова піде про сучасного китайського художника Xu Xin, який
розпочав малювати у стилі гохуа в минулому столітті, скрупульозно дотримуючись
усіх численних вимог. І так, його найбільше цікавлять коти. І при всій
стилізованості в нього дуже впізнавана й добре знана всім його численним
шанувальникам.
Для того, аби створити такі чудові полотна, художник, як і його попередники
– творці стиля, вдається до туші й води. Кольорові акценти розставляють за
допомогою особливих фарб, створених на основі природних пігментів і на водяній
основі. Він малює на шовку, бавовняній чи пеньковій тканині. Користується
пензликами з бамбука чи із шерсті свійських чи диких тварин.
На відміну від попередників, які цінували точні деталі, однак вдовольнялися
виразними, хоч і статичними позами, Xu Xin надає перевагу відтворенню руху. Усі його пухнасті
моделі ніби застигли посеред руху й от-от продовжать свої важливі справи, не
звертаючи уваги на випадкових глядачів.
Приємного милування картинами Xu Xin і гарного дня, друзі!
Немає коментарів:
Дописати коментар